Turizm Taşımacılığı Ders Notları
Turizm; İnsanların dinlenmek, stres atmak , görmek, tanışmak , ziyaret etmek, ibadet etme etmek, şifa aramak ve gibi amaçlarla yapılmış durumda olan geziler ve bir ülkeye ya da bir bölgeye gezmen çekmek amaçlı edinilen iktisadi, kültürel, teknik tedbirlerin , yapılmış durumda olan çalışmaların hepsi durumda olan bir hizmet sektörü faaliyetidir. Turistik seyahat , kişilerin yalnızca bir yerden bir yere gitmesi değil kültürel, iktisadi ve yaşamsal olarak da kontakt içerisinde olmalarıdır. Turizm yardımıyla insanlar hem bir öbür ülkelerin güzelliklerini görmüş haber edinmiş olurlar hem bir de gittikleri ülkeye gördükleri yerler karşılığından ücret kazandırırlar. Başka Bir Deyişle turizm ziyaret edilen ülkenin ekonomisine de fazlaca katkı olanağı sağlar . İlave olarak da kültürel tutum alışverişinde bulunulduğu amaçlı de kişilerin refah seviyelerinin yükselmesinin kültürel bağlamda önünü açar.
Turizm genellikle hizmetler piyasasının en mühim bir olup alt ögeleri olarak varlığını ulaşım, tur operatörü ve konaklama öğeleri ile devam eder ve geliştirir. Bu üç unsur , bir saç ayağı oluşturur. Ulaşımda ise otomobiller civarı birey faktörü bir sürü mühimdir . Bu birey faktöründe ise kara ulaşımında araç araç kullanıcılarını , sürücüler en mühim yeri meblağ . Turist; dinlenmek, stres atmak , gezip görmek amacıyla seyahat eden kişidir. Beynelmilel turizmin gelişimine katkıda yer alan en mühim faktörlerden biri ulaştırmadır. Bir ülkede ne türlü , güzel bir eriştirme altyapısı oluşturulmadan uygun fiyat sistemin geliştirilmesi olanaksız ise benzer biçimde güzel bir eriştirme sistemi kurulmaksızın turizm ve seyahat kutlamalarının geliştirilmesi de olanaksızdır. Tatil ya da iş amaçlarıyla seyahat edenlerin, akraba ya da dost ziyaretinde bulunanların öğrenim ya da sıhhat amacıyla seyahat edenlerin hareketlerini kolaylaştıran eriştirme , turizmin bölünmez bir parçasıdır. Tüketiciler tarafından turistik ürünlerin cazip olabilmesi amacıyla , son zamanlarda çoğalış sürdürülebilir olmaları gerekiyor . Ancak tüketici beklentilerindeki bu değişikliğe cevap , yabancı gezgin transfer faaliyetlerinde ve yönetimlerinde köklü değişikliklerden bahsetmek olası değildir .
Turist taşımacılığı açısından, hizmetin tanımının inşa edilmesi elle tutulmazlık, dayanıksızlık ve ayrılmazlık özelliklerinden ötürü öldükça zordur.
Elle Tutulmazlık: Hizmet satın alınmadan daha önce görülemeyen, tadilamayan, hissedilemeyen, duyulamayan ya da koklanamayan bir üründür.
Dayanıksızlık: Hizmetin eskiden depolanması ve sonraki bir tarihte kullanılması .
Ayrılmazlık: Hizmet, çoğunlukla benzer anda üretilir, tüketilir ve üreticisinden bölünmesi ( değişik bir yerde tüketilmesi) . Bir ürün olarak hizmetin tanımlanmasında altı temel öğe söz konusudur, bu unsurların herkes alıcıların idrak etme biçimlerini etkilemektedir. Hizmetin imajı etkilidir. Alıcıların etkileşim içerisinde meydana geldiği çalışanların davranış ve davranışı etkilidir. Hizmet sağlayıcının benzer pazar içindeki imaj farklılıkları (rakipler açısından sunulan hizmetle karşılaştırılması) Hedeflenen müşteri grubu etkilidir. Hizmetin dağıtımının yapıldığı fiziki çevrenin tesiri (bina buna benzer ) Hizmetin formüle edildiği, tasarlandığı ve dağıtılış biçimi ehemmiyet taşır. İnsanlar sürenin başlamasından günümüze, yürümekten sesten yüksek hızda uçaklarla uçmaya dek türlü biçimlerde yolcu etmişlerdir. Yolcu aracının sunduğu konfor ve hız ile ödenen bedel, seyahate dahil olan insanların sayısı ve nitelikleri üstünde temel belirleyiciler olmuşlardır.
Ders notunu görüntülemek/sisteminize indirmek için tıklayın
İlgili ders hakkında tüm ders notları dosya olarak sistemimize yüklenmiştir. Ders notlarını görüntüleyebilmek için ücretsiz bir Pdf Reader temin etmeniz gerekmektedir. Eğer ders notlarını görüntülemekte sıkıntı çekiyorsanız buraya tıklayarak ilgili programı sisteminize kurarak görüntüleyebilirsiniz.
Turizm Taşımacılığı Ders Notları
Turizm Taşımacılığı Ders Notları
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder